pühapäev, 11. märts 2012

Kiirturniir Jüris

Olen veel veidi oma tegutsemispaikade geograafiat laiendanud. Rae valda pole vist varem turniire korraldama sattunud. Sedapuhku siis Jüri gümnaasium, jällegi nii üldmuljelt kui korralduselt üsna sümpaatne paik. Mängijaid sai seekord siiski selle kiirturniiride sarja jaoks tavapäratult vähe - ainult 45. Mitmed võistlused olid samale ajale kokku langeud. Aga eks kohtunikel pidi seetõttu kergem olema ja oligi.

Sellele vaatamata ei suutnud me ettenähtud ajaplaanist täiesti kinni pidada. Kui oleks pidanud turniiri lõpetamine hakkama, jäi viimasest voorust veel pool tundi mängida. Kui mõtlemisaeg on lisasekunditega, on üsna võimatu ette näha, millal voor võiks lõppeda. Kohtuniku võimalused asjade käiku mõjutada on ju minimaalsed.

Peaaegu igas voorus mängiti üks, vahel ka mitu partiid, kus asi ei tahtnud kuidagi lõppeda. Ühes partiis oli ratsu tõrjunud edukalt kõik vankri võidukatsed. Nüüd hakkas ratsu omanik taotlema viiki, ei saanudki aru, kas vastase või kohtuniku poole pöördudes. Ühtki reeglit, mis oleks seda lubanud fikseerida, aga polnud, kohtunik ei saa toimida oma subjektiivse arusaama järgi.
Ise olin endamisi tehtud käike loendanud sellest hetkest peale, kui laua juurde tulin. Soovitasin seda teha ka mängijal. Muidugi poleks ma öelnud, kui minu lugemise järgi oleks 50 käiku täis saanud ega vastanud küsimusele, mitu käiku tehtud on. Küll aga oleksin võinud öelda, kas 50 käiku on tehtud või mitte. Nii kaugele asi siiski ei läinud. Viiki lepiti märksa varem. Ei läinud ka teistes partiides, kus tegemist teist tüüpi seisudega. Lahendused tulid, aga aega see võttis.

Määrustevastaseid käike mulle teadaolevalt ei tehtud, igatahes keegi minu poole ei pöördunud. Olin turniiri algul teatanud, et lisaminuteid saab vaid siis, kui aega on jäänud alla 5 minuti. Selle taotlejaid õnneks siiski ei tekkinudki.
Vist ei juhtunudki midagi erilist. Turniiri algupoole läks küll ühe partii tulemus arvutisse valesti sisse ja seetõttu tekkisid ka valed paarid. Aga selle jõudsime parandada veel enne, kui keegi oleks avakäiku teinud. Veidi segaduses olin pärast seda, kui mulle öeldi, et nii- ja niisugusel laual valge võitis. Kui vaatasin protokolli, siis nägin, et ühe mängija nimi oli tõepoolest Valge, aga tema mängis mustadega. Kumb siis ikkagi võitis?

Alles paar kommentaari tagasi oli juttu sellest, mida teha auhindadega, kui nende võitjaid lõpetamisel pole. Üsna palju selliseid oli ka Jüri turniiril. Seal otsustati ka need auhinnad saajatele kätte toimetada, välja arvatud need, mis määratud loosi teel. Siis otsustas loos uue võitja.
Turniir läks minu arust üsna normaalselt. Aitäh korraldajatele ja põhitöö ära teinud Askoldile.
Lembit

Kommentaare ei ole: